Jak se dělá scéna
Dnešní den je na fotografování jako
stvořený - obloha je zatažená, ale neprší, vítr fouká jen velice mírně. Izabela
se Světlanou tedy spěchají hned od rána, dny ještě nejsou tak dlouhé a rády by
dnes vše stihly beze spěchu. Nejprve přinesou pevné dřevěné kozy a na ně položí
část velkých uříznutých vrat. Světlana rozmístí stromy přišroubované na
dřevěných deskách, Izabela zatím připravuje plastelínové jezírko, jehož okraj
osází kamínky. Zadní stěna představující japonský domek je ze sololitu. Terén
potom dívky vytvoří z jemného hlinitého písku, který mají připravený v kbelíku.
Pak ještě vhodné kameny a pár větviček cypřiše, které
přijdou ke stěně domku. Zatímco Izabela plní jezírko vodou a opatrně jej zdobí
malými kvítky, Světlana bere ze staré fotografické mísy připravené mechy a
vytváří jimi okolní porost. Když je vše hotovo a obě dívky jsou spokojené,
nastupuje na scénu panenka oblečená do japonského kimona. Kolem oběda si obě
děvčata udělají krátkou pauzu a pak se znovu vrhnou do fotografování, vše se daří
podle jejich představ, a tak v pozdním odpoledni začínají balit. Večer pak
společně znovu prohlížejí řadu fotografií a vybírají ty nejlepší.
Scéna
Všechno, co jsem vyráběla to téhle scény, jsou
vlastně zmenšeniny skutečných věcí, které při fotografování a stavbě scén
používáme. Kozy jsem udělala z odpadového dřeva a napustila je fermeží. Zahradní
křesílka, přepravka od limonád a fotografická mísa jsou z pěněného PVC, vše
natřené modelářskými barvami. Sedáky do křesílek jsem vyrobila pomocí
zažehlovací fólie, na kterou jsem vytiskla
vyfotografovaný zmenšený dekor. Stativ je ze dřeva stejně jako fotoaparát, který
ale vzniknul už pro scénu z Madagaskaru... tehdy jsem ovšem ještě netušila, že
přesně takovou zrcadlovku budu mít za pár let doma. Naprosto stejnou sololitovou stěnu i lavičku
z masivu jsem už jednou vyráběla, ale v trochu větším provedení. Panenka
představující Tonnerku si tuhle roli už vyzkoušela, tentokrát jsem jí ale musela
pomocí černého chemlonu radikálně upravit účes. Vějíř je z
pauzovacího papíru a naštípaných párátek.
Panenky
Markéta:
Izabela má na sobě krátkou pruhovanou zástěrku s kapsami. Ušila jsem ji z
tenkého plátna, puntíkované části jsem si musela namalovat. Bílé tričko je z
fundusu stejně jako pantofle. Černé tepláky jsou ušité z pružné látky. Oblečení
není vůbec náhodné, to už jistě pochopili všichni, kteří si prohlédli poslední
tři fotografie.
Malá Japonka má kimono z tenkého hedvábí, které jsem ozdobila jednoduchými
motivy, punčošky jsou ušité ze starých ponožek a botky vznikly z dřevěných špalíčků.
Marie:
Pro tuto scénku jsem
Světlaně
ušila jednoduché domácí oblečení, vlastně jsem zkopírovala to, které nosím doma
já. Triko i kalhoty jsou z úpletu a panenka dostala na krk dukát podobný tomu, který nosím já už padesát let.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tady se sluší upozornit, že hlavní aktérky jsme
nevybíraly ani v nejmenším případě podle nějakých podobností s našimi
osobami, chtěly jsme jen jednu blondýnku a jednu tmavovlásku, obě musely
být plochonohé a hledaly jsme mezi těmi, které si delší čas nezahrály.
Ještě jen dodám, že počasí vůbec nebylo tak idylické, jak o tom píšeme v úvodu,
nás provázel déšť i slunce a nakonec průtrž mračen, která nás donutila
fotografování přerušit, to znamená většinu věcí sbalit, a my mohly pokračovat až
za dva dny. |
|
|
|
|
|
|