U švadleny
Valentýna a Rozárka jsou
kamarádky už od obecné školy. Sedávaly spolu v jedné lavici, společně si hrály ,
společně dospívaly. Zatímco zručná Rozárka chodila do šití, Valentýna sedávala
nad knihami a později se stala vychovatelkou dětí místního továrníka.
Rozárka se brzy provdala a jako švadlena našla rychle stálý okruh zákaznic.
Valentýna žila sama, navenek nepřístupná a chladná v hloubi však křehká a
zranitelná. Jednoho dne ji nečekaně zasáhl Amorův šíp a Valentýna
se bezhlavě zamilovala.. Mladý učitel ji však míjí bez povšimnutí.
Když se Rozárka dozvěděla o platonické lásce své kamarádky, vzala vše
rázně do svých rukou....je jasné, že mladý muž sotva věnuje pozornost šedé
nenápadné myšce. Nové šaty, přikrášlit účes, zvednout hlavu a úsměv! Rozárka se
dlouho nerozmýšlí a hned se pustí do díla..
Jak nakonec ta proměna dopadla můžete posoudit sami. Jen ještě dodám, že v
neděli dopoledne zahlédla Rozárka z okna mezi korzujícími svou kamarádku
v družném
rozhovoru se sympatickým učitelem.
Scéna:
Scéna vznikala jako dobová dílna pro švadlenu.
Paraván a židle jsou vyrobené z dřevěných hranolků spojovaných pomocí čepů.
Pracovní stůl má vrchní desku z masivního náležitě opotřebovaného dřeva, na nohy
jsem použila části z opěradla staré židle. Krejčovská panna je vymodelovaná ze samotvrdnoucí hmoty.
Okno zdobí záclonky z tenkého průsvitného materiálu a také květináčky s
živými květy. Na zeď jsem vyrobila jednoduché kulaté
hodiny a
obrázky na stěnách jsou ze starých pohlednic. Na stole má švadlena krejčovské
pravítko, velké nůžky (vyráběl tatínek), špulky s nitěmi, různé prýmky, knoflíčky a
další potřeby pro šití.
Panenky
Markéta :
Rozárka má na sobě dvoudílné šaty z tenké bavlněné látky. Horní díl má
princesový střih, je olemovaný bílým prýmkem a zapíná se na zádech pomocí
korálků a uháčkovaných poutek. Dlouhá sukně je trojdílná, přední díl je střižený
do zvonu a v pase je rovný, zadní díly jsou nabírané. Pod sukni dostala Rozárka
ještě bohatou spodničku, botičky jsou originál Tonner.
Marie :
Valentýna se při
fotografování hned dvakrát převlékala. Nejprve se ukázala ve svém
originálním oblečení, pak oblékla vypůjčené prádélko od Rozárky (taktéž
originál Tonner) a teprve na závěr se převedla v oblečení, které jsem na ni do
této scény ušila. Šaty jsou z tenké viskózy, vypodšívkované, zapnuté vzadu na
patenty. Spodnička je z průsvitného tuhého materiálu ozdobená kraječkou.
Kotníkové botičky a náušnice jsou originál Tonner.
|